De laatste dagen + terugreis

7 april 2016 - Den Helder, Nederland

De laatste week is weer onwijs snel gegaan. Ik heb mijn 4e les gegeven aan de dove kinderen en ook heb ik voor hun een evenement georganiseerd als afsluiting. Het evenement was echt super leuk, iedereen genoot en aan het eind kreeg ik van ieder kind een knuffel en een kus als afscheid, super lief! Het was een heel gek gevoel om naar elke school voor de laatste keer te gaan met het idee dat je ze waarschijnlijk nooit meer ziet. De meeste kinderen zijn zo blij als ze je zien, ze gaan dan helemaal stralen. Dat mis ik nu al...

Het laatste weekend was echt geweldig. Onwijs veel lol met elkaar, lekker uiteten geweest, wezen poolen met onze vrienden, chad gegeten, wezen stappen en ga zo maar door. Een weekend om nooit te vergeten.

Maandag heb ik de cheque overhandigd aan de eigenaar van Dires en dinsdag hadden we een afscheidsceremonie. Koekjes, koffie en een praatje van bijna elke spat-trainer. Ze zeiden onwijs lieve dingen en ze hopen allemaal dat ik terug kom! En stiekem wil ik dat ook heel graag ;)

En toen was het alweer dinsdag avond, de avond van vertrek. Met de meiden, Sami en Yoalla naar het vliegveld. Ze mochten helaas niet mee naar binnen, dus buiten op de parkeerplaats afscheid genomen... En dan kom ik daar binnen, geen idee waar ik heen moet natuurlijk haha. Maar gelukkig ging het goed. Tot dat ik op Istanbul aankwam. We hadden (drong niet helemaal tot me door) een half uurtje vertraging. Mijn volgende vliegtuig vertrok om 7:00, maarja ik wist natuurlijk niet dat de gate om kwart voor 7 zou sluiten. Dus ik was 2 minuten te laat, vliegtuig gemist... Gelukkig samen met andere mensen. Dus meteen geprobeerd ons vliegticket om te boeken en gelukkig konden we 3 uur later vliegen.

En dan kom je aan op schiphol!! Staat daar mn lieve familie en vriendin met ballonnen, bloemetjes en een spandoek, super lief! En als je naar buiten keek was het natuurlijk aan het regenen, welkom in Nederland. Van de heetste plek op aarde weer terug naar dit koude kikkerlandje ;)

Lieve mensen, ik wil jullie bedanken voor alle leuke reacties op mijn blog. Ik had van te voren zeker niet gedacht dat zoveel mensen het zouden lezen en leuk zouden vinden. Ik heb een geweldige tijd gehad, veel geleerd, mezelf leren kennen en heel veel lieve mensen ontmoet!

Ethiopië is absoluut een aanrader!

Liefs, Arianne

1. Elma:
    7 april 2016
    Ja, je laatste blogverhaal. Ik ga het nog missen om je verhalen te lezen die je op zo'n leuke manier schrijft. Maar nu hoor ik ze live, wat natuurlijk nog leuker is!! Heerlijk datt je weer veilig thuis bent en we. Je kunnen knuffelen en je verhalen kunnen aanhoren. En nu maar weer wennen aan t Hollandse en al je mooie herrinneringen opslaan!! Xx
  2. Je pa:
    8 april 2016
    Wat een giga geweldige ervaring, lieverd. Ongekend zo lekker uitbundig als je was toen je thuiskwam en tegelijkertijd onder de indruk van omgeving, cultuur en mensen.
    Ik ben supertrots op je en hoop dat je nog een keer terug kunt.
    Voor nu neem je deze ervaring mee, voor jezelf, maar ook om aan anderen te vertellen. Je blog was super en ik weet zeker dat je je ervaringen nog verder gaat uitdragen. Dat je anderen enthousiast maakt om zich ook in te zetten.

Top, kanjer, dat je dit hebt gedaan. Je bent echt veranderd...nógggg leuker.

Knuff van je pappie......
  3. Inge Crutzen:
    Hoi Arianne
    Dank je wel voor je mooie verhalen en belevenissen,ik heb ze met veel plezier gelezen en gevolgd.
    Maar ook fijn dat je weer veilig terug bent in Nederland.
    Ik ben ervan overtuigd dat je dit altijd in je gedachten blijft,zo'n rijke ervaring.
    Liefs Inge
  4. Hanneke:
    8 april 2016
    Welkom thuis Arianne. :-) Superleuk om te lezen dat je het zo geweldig naar je zin hebt gehad. Een ervaring die ze je niet meer afnemen. Nu weer ff wennen aan het leven hier maar dat gaat zeker weten goedkomen. Geniet nog lekker even na voor je weer in het schoolritme moet. Ik zie je volgende week. Dikke kus Han