Uitstapjes

4 maart 2016 - Addis Abeba, Ethiopië

Het is al weer een lange tijd geleden dat ik heb geschreven. Ondertussen heb ik weer een hoop meegemaakt. Doordeweeks gewoon weer lessen volgen op verschillende scholen. Eigenlijk doen we helemaal niet zoveel op zo'n dag. Ik denk dat we in totaal 2 uur aan t sporten zijn, 2 scholen per dag, en verder zijn we aan het wachten, rijden en koffie drinken haha. Ze wachten hier echt heel vaak op van alles, zal wel weer ff wennen zijn in Nederland.

Zaterdag was een niet zo'n leuke dag. Smorgens was Puck heel erg ziek; duizelig, zag weinig en erg misselijk. Uiteindelijk met haar naar het ziekenhuis geweest. Na een paar uur wachten mochten ik bij dr. Allemaal onderzoeken gehad, waaronder een echo (m'n eerste echo meegemaakt haha), bleek dat ze parasieten had. Meteen aan de medicijnen en gelukkig gaat het nu weer goed! Die middag waren we uitgenodigd voor lunch bij Sami thuis, een goeie vriend van ons. Zijn moeder had Hollands gekookt; rijst met kip, pannenkoeken, spaghetti-lasagne en een heerlijk chocolade cakeje

Zondag zijn we naar Debra Libanos geweest. Een heel mooi uitzicht en in het regenseizoen zijn er watervallen. Maarja aangezien het hier nu geen regenseizoen is was er ook geen water, maar alsnog was het echt heel mooi! Boven op een berg kon je lunchen en vanaf daar een klein stukje lopen naar waar normaal de watervallen zijn. Ik zal de foto's binnenkort even op de blog zetten, het is moeilijk te omschrijven hoe mooi t was!

Maandag heb ik mijn eerste les gegeven aan dove kinderen. Dieren overlooptikkertje met een kleine variatie. Ze snapte het niet heel snel maar toen het eenmaal liep was het echt heel leuk.

Deze week zijn er ook 9 meiden van Roc Twente sport en bewegen hier gekomen. Zij lopen met ons mee naar de scholen. Echt een heel gezellige groep, super veel lol mee.

Dit weekend gaan we naar Suba, een mooi natuurgebied waar je ook apen kan spotten. En zondag hebben we de Woman Run, 5 km. Daarna gaan de mannen voor de vrouwen koken bij Dires House of Sport.

Ik heb het nog steeds echt super naar mijn zin hier, zou eigenlijk wel langer willen blijven. Voel me hartstikke thuis, iedereen is vrolijk en lief en heb super leuke en lieve mensen ontmoet!
Dikke kus vanuit Ethiopië xxxx

1. Lina Bakelaar:
    4 maart 2016
    Hoi Arianne, wat doe jij een geweldige ervaring op daar. Fijn dat het allemaal zo lekker gaat en dat je daar onder die omstandigheden toch nog kan genieten. Ik vind je een toffe meid. Een dikke knuf van opa Iek.
  2. Je pa:
    Hee lieve zus (en dochter),
    We missen je heel erg(David), dus je mag niet langer blijven. Laat dat duidelijk zijn(papa)!
    Fijn dat je het zo leuk hebt daar(Roan). Met dertien meiden is dat ook niet zo moelijk, het zal me een kippenhok wezen (papa).
    Jammer dat je zo vaak en lang moet wachten om les te mogen geven(Roan), maar dat is de cultuur daar. En we hopen dat je nog heel veel lesuren mag geven en kindertjes blij mag maken(David).
    Verder houden we het kort...;-)....nog een hele fijne dag(Roan).
    We hebben nu lekker Bakendagen. Gisteren een beetje fitness en sauna. Daarna ontzettend gegeten (visvariatie, mixed grill, kippendijen, ijs, kaasplankje met port), supergezellig en uiteraard een dikke pens. We gaan zo naar het Nationaal Militair Museum. Echt veel lol samen.

Lieverd, hele dikke knuffel en tot snel, DeBaken
  3. Elma:
    4 maart 2016
    Wat een leuk verhaal weer, lieverd. Jammer dat de waterval niet te zien was, maar wat beleef je toch weer een hoop leuke dingen! Dikke kus. Xx
  4. Ad Bezuijen:
    4 maart 2016
    het is een prachtig verhaal en wat geniet je er van en ook veel indrukken van alles. Schrijf maar weer gauw.
  5. Diane:
    4 maart 2016
    Hey meis!! Wat heerlijk om te lezen dat je zo veel lol hebt, en zo geniet van alles wat je meemaakt!! Een geweldige ervaring voor je hé!! Nou geniet maar van elke dag! Hele dikke knuff lieffie! Xxx
  6. Margriet Baanvinger:
    5 maart 2016
    Wat leuk weer om te lezen!!
    Volop genieten dus...heel veel plezier nog daar.

groetjes,
    Peter en Margriet
  7. Oma Joke:
    6 maart 2016
    Hoi lieverd, fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt van alles wat je daar meemaakt. We begrijpen dat je daar wel langer wil blijven, het lijkt wel vakantie zo met al die uitstapjes. Geniet er maar van, voor dat je het beseft ben je al weer in ons regenachtige landje. Het wordt wel een grote groep zo met al die Hollandse meiden. Is Puck weer opgeknapt? We kijken uit naar je volgende verhaal! Dikke kus, opa en oma.
  8. Sies:
    7 maart 2016
    Hoi Arianne wat een beleving zo in een best korte tijd.Je hebt wel geweldige ervaringen hoor,en een leuke groep ,dat kan niet anders als geweldig zijn .Geniet maar hoor liefs.
  9. Elma:
    13 maart 2016
    Hoi lieverd, leuk verhaal weer! Je filmpje van het spel met de kinderen ook, erg leuk om te zien hoe dat gaat!! Echt tof zal dat zijn als je op die school komt en de kinderen herkennen je en zijn zo blij om je te zien! Geweldig hoor! Dikke kus, xxx