Douche in de regen!

13 maart 2016 - Addis Abeba, Ethiopië

Lieve mensen, wij hebben hier het echte Ethiopië meegemaakt; een week zonder water... En dat met 20 mensen in een Guesthouse waarvan de helft ongeveer aan de schijterij zat. Gelukkig was het weer hier ook iets minder zonnig en hadden we een middag flinke regen, dus hebben wij gedoucht in de regen :) Nu even de leuke momenten; vorig weekend was heel gezellig. Weer naar zo'n festival geweest maar dit keer zonder food. We zouden eigenlijk naar Suba gaan maar vanwege bijzondere redenen is dat helaas niet door gegaan. Zondag hadden we eindelijk de Woman Run. Wat een feest was dat! Er deden echt onwijs mee vrouwen mee en dan allemaal in dezelfde groene shirtjes, het zag er echt leuk uit! We liepen best wel vooraan. In het parcours zaten 4 heuvels, maar wat je omhoog loopt, loop je gelukkig ook omlaag! Wel heel sneu om te zien dat de meeste vrouwen geen normale hardloopschoenen hebben, ze rennen gewoon op sandalen. Tijdens het rennen kwam ik een oud vrouwtje tegen die met een tasje boodschappen liep. Ik haalde haar in en vervolgens haalde ze mij weer in en riep in het Engels 'kom mee, kom mee' en toen rende ze een klein stukje met me mee maar dat hield ze niet heel lang vol, maar ik vond het wel echt super schattig haha. Mijn tijd: 34 minuten! Woensdag hadden we samen met de 9 meiden van Roc Twente een dansworkshop Ethiopisch dansen. Wat hilarisch is dat. Het is echt heel moeilijk; je moet met je schouders schudden zeg maar. Klinkt misschien makkelijk maar het is echt bijzonder (kijk maar op YouTube). We kregen deze workshop van een bekende Ethiopische choreograaf. Een aantal spat-trainers vormen samen een dansgroep. Dat is echt bijzonder want ze lopen op krukken en dan alsnog zo goed dansen, echt leuk om te zien! De rest van de week zijn we weer gewoon naar de scholen geweest. Ik kwam bij een groep die ik al ongeveer 3 weken niet gezien had. Ze herkende mij meteen en ik werd bedolven door kusjes en knuffels, zoveel liefde! En vrijdag weer naar het leukste revalidatiecentrum geweest 'chesire'. Er zitten daar twee jongetjes waar ik echt fan van ben. Na de les gingen we met ze stoeien en met hun op ons rug rennen, wat hebben we gelachen! Gister wilden we shoppen in Bole. Dat is een stadje waar de wat rijkere mensen wonen. Ik ben daar ook naar de Bios geweest van de week, de film '13 Hours'. Maar het shoppen viel echt vies tegen, ontzettend duur, zelfs voor ons. Vandaag hebben we lekker op het dak in de zon gelegen. Ik ben echt al lekker bruin geworden, begin al te lijken op een Habisja (Ethiopiër) haha. Dikke kus vanuit Ethiopië xxx

1. Oma Joke:
    13 maart 2016
    Hoi lieve habisja, ( bijna dan), heb de foto gezien van de womanrun, leuk hoor en wat een prestatie over die heuvels. Wat zijn we verwend met stromend water hè? Dat merk je pas als je het niet meer hebt. Geweldig voor Etiopie dat het is gaan regenen dat was echt nodig. Wat een doorzetters om te dansen met krukken, bewonderenswaardig. Leuk dat die jochies zo gek op je zijn lieverd! Wat zal je dat allemaal missen als je terug bent! Gelukkig ben je er nog even dus..... Blijven genieten.
    Dikke kus opa en oma.
  2. Hanneke:
    15 maart 2016
    Hee Arianne,
    Je verhalen blijven leuk en interessant. Leuk om zo een kijkje in een andere wereld te krijgen.
    Succes en veel plezier nog daar. Geniet voor je het weet sta je weer op Schiphol ;-)
    Liefs Han xx
  3. Diane:
    15 maart 2016
    Hey mop!! Wat doen jullie allemaal leuke dingen zeg!! Geniet er maar volop van!! Ben trots op je lieffie!!
    Dikke knuff xxx
  4. Ruud en Simone:
    16 maart 2016
    Jeetje Arianne wat een super avontuur als ik dit zo allemaal lees, Geweldig! Geniet er nog even van want voor je het weet ben je weer in dit koude kikker landje en dat is slecht toefen hoor voor een habisja ;) Groetjes XXX