Dag twee

8 februari 2016 - Addis Abeba, Ethiopië

Hoi lieve mensen, allereerst bedankt voor jullie leuke reacties op mijn vorige verhaal! Ik heb weer WiFi gevonden dus hier weer even een verhaaltje. Vandaag dus dag twee. Vroeg opgestaan want we gingen naar Dires House Of Sport. De organisatie die de sportlessen geeft aan gehandicapte. Alle mensen zijn daar zo lief. We waren weer samen met de dove groep. De medewerkers van Dires dachten dat wij ook doof waren dus ze maakte een raar gebaar en wij stonden echt te kijken van wat betekend dit nou weer. We hadden gister avond wel veel gebaren geleerd maar deze kende we niet. Wat bleek, het betekend gewoon hallo haha, dus we deden ze gewoon na . Wat zo leuk is aan Dires is dat de werknemers (niet allemaal) ook gehandicapt zijn. Sommige zijn doof, sommige lopen op krukken vanwege bijv een been die ze missen. En zij geven dus ook gewoon les aan gehandicapte kinderen. Ze zijn echt een voorbeeld voor die kinderen. We hebben met iedereen kennis gemaakt, ook met de baas van Dires. Hij spreekt beter Nederlands dan Engels. Hij heeft 4 jaar in Nederland gewoond. We hebben ook een coördinator ontmoet: Tale heet hij. Hij is samen met 2 andere de trainer van de spat-trainers (de leraren van de kinderen). Hij mist een onderbeen en loopt op krukken. Hij fitnesst op hoog niveau en doet mee aan de Paralympics, heel gaaf! Hij heeft ons een beetje rondgeleid door addis. We hebben een Ethiopische maaltijd gegeten bij een restaurantje: Tibs had ik. Een grijze pannenkoek die je moet afscheuren en dan op moet eten met vlees. Die pannenkoek was erg zuur, heel erg wennen maar met vlees was het goed te doen haha. We zijn ook nog maar de grootste kerk geweest. Heel indrukwekkend. Bijna alle Ethiopiërs geloven streng. Ze staan/zitten dan bij de kerk te bidden en kussen de vloer en muren. Dit kunnen ze soms wel uren doen. We zijn ook even binnen geweest, schoenen uit natuurlijk. De ramen stonden vol met afbeeldingen van het oude en het nieuwe testament, heel mooi. Wat ik wel grappig vind is dat de Ethiopiërs dus eigenlijk blanke mensen aanbidden. De huizen hier zijn best gek. Veel huizen zijn gebouwd van golfplaten. De daken ook en die worden vastgehouden met stenen. Huizen die gebouwd worden zijn ondersteund met houten palen ipv steigers zoals wij die kennen. Maar er zijn ook hele mooie gebouwen. De stroom viel net uit, hij is gelukkig weer aan. Dus voordat hij weer uit valt, plaats ik even snel dit bericht. Dikke kus vanuit hier xxx

1. Je pa:
    8 februari 2016
    Lieverd, wat een enthousiasme. Dat is goed om te lezen.
    Lekker dat je al gelijk zoveel doet.
    Geniet! Dikke knuffel....
  2. Lina Bakelaar:
    8 februari 2016
    Nou heb weer veel gehoord vandaag! Echt lache!! Je doet het super en geniet,bemerk ik,met volle teugen. Doe je goed! Wat een heleboel nieuwe indrukken vandaag! Hier stormt het,dus geniet daar maar lekker! Knufxx
  3. Elise:
    8 februari 2016
    Zo jij verveeld je niet zeg...wat een ervaring al en dat op dag 2. Have fun kanjer x Elise
  4. Elma:
    8 februari 2016
    Wat een leuke verhalen weer. Jij maakt wel wat mee, zeg. Geweldig! Geniet maar met volle teugen. Lufu xx
  5. Lina Bakelaar:
    8 februari 2016
    Wat een mooie foto's heb je gemaakt! Was dat nou dat Ethiopish bier waar je 't over had. Daar lust je er wel een paar van!!! Ziet er gezond uit haha
  6. Margriet Baanvinger:
    8 februari 2016
    Wat superleuk om te lezen zeg!! Heel gaaf!!
  7. Linda:
    Lieve Arie!
    Wat gaaf allemaal zeg! Klinkt alsof je het enorm naar je zin hebt :)
    Super leuk om te lezen wat je allemaal doet!
    Heeeel veel plezier en succes
    Dikke kus
  8. Jans:
    8 februari 2016
    Jaaaaaa tibs gegeten goed gedaan enne de injira grrr ik ben er nooit fan van geworden.
    Klinkt allemaal goed en mooi werk
    Geniet ervan
  9. Sies:
    9 februari 2016
    Hoi Arianne wat een geweldige beleving zeg.Een lieve groet van mij.
  10. Caroline Brandsema:
    9 februari 2016
    Wat een andere wereld als ik het zo allemaal lees.
    Dit is een ervaring die je niet snel vergeet.
  11. Lina Bakelaar:
    10 februari 2016
    Vandaag is het alweer 10febr. Ik lees geen nieuw verslag. Dat zou kunnen betekenen dat je het veel te druk hebt! Wat ik me kan voorstellen en wat ook héél begrijpelijk is hoor! Lange reis,nieuwe indrukken,andere levenswijze! Maar ook allemaal nieuwe gezichten en mensen met ieder hun eigen inbreng. Dit in nog maar een paar dagen die je daar bent! Neem je rust hé(advies van je ouwe oma) haha. Maar alle gekheid op een stokje,er komt veel op je af meis. Wacht je verslag af. Love you en geniet hoor!! Knuffelsxxxx
  12. Oma Joke en opa Don:
    11 februari 2016
    Dag lieve Arianne, van harte gefeliciteerd met de 12e verjaardag van je "broertje". Hij is vandaag zo bezig met zijn presentatie over drugs! Hij heeft er zich ontzettend goed op voorbereid!! Hopelijk heeft nog tijd over voor de traktatie in de klas. Daar heeft hij met mamma veel voor gebakken! Oma en ik gaan vanavond heel even feliciteren.
    We genieten echt veel van je verslagen en je foto's. Hou je goed en heel veel sterkte met je leermomenten met de gehandicapten!! Kus en heel veel liefs van ons beiden.
  13. Lina Bakelaar:
    11 februari 2016
    Hey bezige bij! Weer leuk om je verslag te lezen! Gefeliciteerd met je jongste broer. We hebben even gebeld en hij vertelde dat hij je wel miste op deze dag,maar hij zal vast wel een leuk feestje hebben denk ik. Als je terug bent maken we gewoon een feestje met jou erbij! Hoop dat je maagpijn meevalt, misschien het vreemde eten? Je hebt weer bijzondere ervaringen meegemaakt! Goed uitrusten en knuffels van ons,liefs hoorxxxx