Het eerste weekend

16 februari 2016 - Addis Abeba, Ethiopië

Het eerste weekend in Ethiopië gehad! Zaterdag zijn we op pad geweest met een Nederlands gezin. Zij wonen nu bijna 2 jaar in Ethiopië. We kennen hun via Elody, een van de meiden van hier, en zijn met hun in contact gekomen. Echt een super gezellige familie. Ze wonen in een mooi huis vlak bij een berg, die hebben we ook beklommen. Heel mooi uitzicht!! Vervolgens hadden ze voor ons gekookt, een mix van Hollands en Ethiopisch eten natuurlijk! Ook zijn we voor het eerst wezen stappen. We waren naar een internationale club; H2O. We waren met 16 mensen (in 1 jeep) waarvan er 11 doof waren. Je zou denken; lekker gezellig, maar we hadden echt een top avond!! En wederom hebben we weer super veel gebaren geleerd. Ik heb een boek gekocht met internationale/Ethiopische gebarentaal, oefenen dus! Zondag zijn we naar een protestantse kerk geweest; de beza church. Een internationale kerk. Heel gaaf om mee te maken. Alle mensen waren ze happy. De liedjes waren Engels en op een groot screen mee te lezen. Iedereen zong uit volle borst mee en danste erbij. Ik kreeg er kippenvel van! De preek was alleen wel een beetje lang, maarja dat is vaak zo ;) 's middags hebben we voetbal gekeken in een sportcafé; Arsenal tegen Leicester, 2-1. En natuurlijk hebben we een Valentijns film gekeken. Maandag en dinsdag zijn we weer mee geweest met de trainers. Weer een dove school en verstandelijk beperkte, heel leuk!

Dikke kus xxx

1. Elma:
    16 februari 2016
    Wat een leuke foto's! En leuk zeg, dat jullie bij die nederlandse mensen zijn geweest. En lekker stappen met luitjes, gezellig! Ik krijg veel reacties hier van mensen die t erg leuk vinden om met je mee te lezen en vragen hoe het met je gaat! Dikke kus. Xx
  2. Jose:
    16 februari 2016
    Wat een ervaring Arianne. Dat neemt niemand meer van je af. Heel veel succes nog en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.
  3. Simona:
    17 februari 2016
    Lieve Arianna, wat maak je leuke dingen mee zeg! Super leuk om zo op de hoogte te blijven. Een hele mooie en zeker leerzame ervaring! Geniet ervan! Liefs van ons
  4. Corine:
    17 februari 2016
    Hallo Arianne en andere meiden van jullie kamergenoten,

Echt leuk om jouw reisverhaal te lezen! Het is ook super leuk over jouw ervaring met dove mensen in Ethiopië en echt gaaf dat je ook nu boeken van internationale/Ethiopische gebarentaal hebt! Veel leerplezier! :D

Ik volg het graag naar jouw reisverhalen! ;)
    Liefs,
    Corine
  5. Yvonne Brandsma:
    Hoi Arianne,
    Wat beleef je veel. Gewoon te gek zeg.
    Ook nog een Nederlandse familie ontmoet.
    Leuke foto's van je.

Groetjes Yvonne
  6. Inge Crutzen:
    17 februari 2016
    Leuk om alles te volgen meiden.
    Dank jullie wel en speciaal Arianne.
    Veel plezier verder
  7. Sies:
    19 februari 2016
    Hoi Arianne, wat een belevenissen he.Kun je er wel van slapen.? Maar je beleeft het wel heel intens! geniet er van hoor.Liefs hoor